Rozhovor s Janou Kopeckou, prvním kantorem v Česku, který získal cenu Global Teacher Prize pro nejlepšího učitele. Vyučuje matematiku Hejného metodou a na dotaz, jak se jí osvědčila, odpovídá takto:
Hejného matematika je jedním z prostředků, jak učit děti myslet, jak rozvíjet logické myšlení. Matematika není jen sčítání a odčítání, násobení a dělení nebo návod na řešení slovních úloh. Nechci snižovat dovednost počítání, podle mě souvisí s rozvíjením logického myšlení, ale co myslíte, že je pro žáka důležitější? Rozvíjet jeho logické myšlení, řešitelské strategie, kombinační schopnosti, prostorovou představivost, nebo počítání příkladů, které nám už dnes většinou spočítá mobil, kalkulačka a jiné technické vymoženosti? Logické myšlení mě žádný mobil nenaučí. Profesor Hejný nabídl ucelený systém výuky, která navíc má přesah i do osobnostní výchovy každého žáka. Rozvíjí schopnost diskutovat, argumentovat, spolupracovat, pracovat s chybou jako prvkem pro vlastní učení. Jde ruku v ruce s kritickým myšlením a kritickou gramotností. Proto u mě vítězí.
Celý rozhovor naleznete v časopisu Maminka číslo 2021/2 a vybraná část materiálů o metodách vzdělávání z tohoto čísla je online na webu maminka.cz.
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.