Metoda pana profesora Hejného má promyšlenou a vyzkoušenou metodiku, jak všechny žáky aktivně zapojovat do řešení matematických úloh a ponechat jim radost z objevování. Celý ohlas
Metoda pana profesora Hejného má promyšlenou a vyzkoušenou metodiku, jak všechny žáky aktivně zapojovat do řešení matematických úloh a ponechat jim radost z objevování.
Metoda pana profesora Hejného stojí na dvou základních pilířích:
- Velmi chytře promyšleném systému úloh, které jsou žákům předkládány k řešení.
- Odlišné roli učitele. Učitel předkládá žákům úlohy k řešení a žáci sami na řešení přicházejí a vzájemně si vysvětlují, která řešení jsou správná a která ne a proč. Učitel se dostává do pozadí a hlavně ze začátku kultivuje vzájemnou komunikaci mezi žáky. Později to již není třeba, protože to již žáci sami umějí.
Pokud jsou tyto oba pilíře ve výuce dobře uplatňovány, a my víme, že to jde, tak se to projevuje takto:
- Žáci mají z matematiky radost.
- Žáci se s odvahou a chutí pouštějí i do neznámých úloh.
- Žáci dokáží argumentovat svá řešení.
- Žáci dokáží naslouchat svým spolužákům a případně neurážlivým způsobem jim věcně zdůvodnit, proč jejich řešení není správné.
- Žáci dokáží účinně spolupracovat ve dvojicích i větších skupinách. Stejně tak umějí samostatně objevovat matematiku v plném rozsahu, který je předepsán rámcovými vzdělávacími programy.
Věříme, že toto je přístup, který maximálně podporuje rozvoj každého dítěte. Dítě se optimálně nerozvíjí jen v oblasti matematického myšlení, ale i v oblasti sociální a zdravě se vyvíjí jeho sebevědomí při řešení problémových úloh. Toto jsou hodnoty, které pomohou dětem být v životě úspěšní a spokojení.