Za Hejného metodou stojí tým lidí z H-MAT, o.p.s., kterou v roce 2013 založil prof. Milan Hejný společně se svojí vnučkou Annou Kuřík Sukniak. Naším cílem je rozvoj matematické gramotnosti žáků a studentů všech typů škol prostřednictvím šíření metody vyučování matematiky orientované na budování mentálních schémat, jejímž autorem je Milan Hejný.
Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
hlavní autor, zakladatel, čestný předseda
Mgr. Anna Kuřík Sukniak
zakladatelka, předsedkyně správní rady, tutorka lektorů, spoluautorka
Mgr. Anna Kuřík Sukniak
předsedkyně správní rady, zakladatelka, tutorka lektorů, spoluautorka
Ing. Pavel Jakoubek, PhD., MBA
člen správní rady
Mgr. Magdalena Málková
členka správní rady, tutorka lektorů
RNDr. Dagmar Môťovská
předsedkyně dozorčí rady
Sára Holásková
členka dozorčí rady
prof. RNDr. Václav Janiš, DrSc.
člen dozorčí rady
Ing. Petra Antlová
členka rady tutorů
Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.
členka rady tutorů, certifikant lektorů
Mgr. Tomáš Chrobák
člen rady tutorů
Zuzana Rauchová, DiS
členka rady tutorů
Gabriela Tylingerová
ředitel H-mat, o.p.s., fakturace
[email protected]
Ing. Tereza Lorencová
koordinátorka kurzů, certifikáty
[email protected]
Mgr. Jan Šedo
produkce učebnic, marketing, ICT
[email protected]
Ing. Mgr. Romana Petráňová
podpora a koordinátorka Rady tutorů
[email protected]
Mgr. Markéta Škutová
podpora a koordinátorka lektorů, akreditace vzdělávacích programů, didaktické pomůcky
[email protected]
Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
hlavní autor 1. a 2. stupeň
PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
hlavní autor MŠ, spoluautorka 1. stupeň
Doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
spoluautorka 1. a 2. stupeň
Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.
spoluautorka 2. stupeň
PhDr. Štěpán Ročák
spoluautor 1. stupeň
Mgr. Václav Strnad
spoluautor 1. stupeň
Mgr. Anna Kuřík Sukniak
spoluautorka 1. a 2. stupeň
Mgr. et Mgr. Pavel Šalom
spoluautor učebnic pro 2. stupeň
Výuku matematiky stavíme na tvořivosti a vlastní práci žáků. Při ní má učitel nezastupitelnou roli zasvěceného a empatického průvodce žáků.
Naší snahou je rozšířit existující nabídku způsobů výuky matematiky, ve které dnes převládá výklad učitele a nácvik postupů a pravidel. V našem přístupu má žák dostatek prostoru pro vlastní tvořivost, autonomní myšlení a vzájemnou komunikaci. Učí se formulovat vlastní myšlenky, poslouchat a kriticky posuzovat myšlenky spolužáka. V diskusích se třída učí demokracii jako společné cestě řešení problémů a hledání pravdy.
Dvě na sobě nezávislá šetření (ČŠI a naše interní) ukazují, že učitelé, kteří naši nabídku přijali, jsou v drtivé většině (98% případů) se změnou výuky matematiky spokojeni a považují ji za vhodnou. Hejného metodu nebo její prvky si již zvolilo zhruba 800 škol. Učitelé oceňují pro ně překvapivý zápal žáků a zmiňují, jakou radost jim přináší odhalování matematiky jejich třídou.
Myslíme si, že je třeba změnit způsob výuky matematiky a tím i postoj žáků k matematice tak, aby ji vnímali jako jeden ze způsobů porozummění světu a aby pro ně nebyla frustrující.
O to nám v naší práci jde. Budeme spokojeni, pokud umožníme radostné poznávání (nejen) matematiky stále více zájemcům.
Doporučujeme: Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia." Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou. Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.