Důležitý klad vidím v tom, že se děti učí pracovat s chybou – že to není nic závažného. Celý ohlas
Matematiku podle metody pana profesora Hejného bych učitelům doporučila z několika důvodů.
Hlavním a myslím si, že dost zásadním důvodem je to, že matematika děti baví. Děti se na ni těší, rádi si v matematice „hrají“ a často si neuvědomují, že různými činnosti (kterých je v matematice více než dost) se učí něčemu novému.
Dále matematika vede děti ke spolupráci ve dvojicích i ve skupinách, ke vzájemné spolupráci, nabízení pomoci, vysvětlování si „učiva“ navzájem, když děti něčemu neporozumí (používají svůj „dětský jazyk“, kterému děti lépe rozumí).
Další důležitý klad vidím v tom, že se děti učí pracovat s chybou – že to není nic závažného, ale pokud se chyby dopustí, snaží se hledat jiné řešení (cestu), které vede ke správnému výsledku. S tím souvisí také to, že řada matematických úloh má více řešení, která si děti navzájem sdílejí.