Díky Hejného metodě si dcera často dokáže odvodit i věci, o kterých nemohli ve škole ještě ani mluvit. Celý ohlas
Moc se mi líbí zde vyučovaná matematika podle Prof. Hejného, protože mám dojem, že v dětech podporuje komplexní přemýšlení o věcech, a to nejen o číslech.
Zaujaly mě zejména různé logické úlohy (i když občas se nad nimi asi děti zapotí - např. tabulka pro vyplňování čísel, kdy součet 3 sousedních má být učité číslo), nebo úlohy na představivost ("stavby" a jejich "zápisy" = půdorysy, parkety, apod.). Konkrétně dceru tato matematika dost baví, a jsem nadšená, když zjistím, že díky tomu má i větší představu o zlomcích a dokáže si často odvodit i věci, o kterých nemohli ve škole ještě ani mluvit.
Je pravda, že dcera je a vždy byla v matematice samostatné dítě a pomoc v podstatě nikdy nevyžaduje. Samozřejmě chceme mít s manželem představu, co zrovna dělá za úkoly, ale rozhodně do nich nechceme zasahovat, i když pro naše už trochu "zatuhlé" dospělácké mozky jsou někdy její úlohy ne zrovna snadné. Slyším občas stížnosti od kamarádek, že mají problém, když děti ve škole třeba týden chybí a musí matematiku dohnat. Některé by uvítaly větší osvětu pro rodiče, nebo jakýsi "návod", protože ne všichni jsou zvyklí myslet tak, jak tento způsob vyučování vyžaduje.