Když jsem si procházel/a učebnici, hodně úloh bylo složitých i pro mě. Jak to můžeme chtít po dětech, když to nezvládnou ani dospělí?
V Hejného metodě se využívají ověřené koncepty takzvaných "didaktických prostředí," se kterými děti postupně získávají zkušenosti. Ne každá úloha je také určena pro všechny žáky.
Celá odpověď
Dospělým, kteří tyto zkušenosti nemají, se pak může zdát na první pohled úloha náročná. Když se ale podívá na předchozí úlohy nebo si nechá od dítěte vysvětlit jak dané prostředí funguje, zjistí, že nejsou zas až tak těžké. Dospělí mají taktéž tendenci mnohé převádět na rovnice o více neznámých, ale často bývá jednoduší manipulovat s prvky v daném prostředí i pro dospělého.
Metoda se snaží také pamatovat na to, že v některých třídách mohou být extrémně napředovaní žáci, a ti by v učebnicích měli najít taktéž výzvy, aby se nemrhalo jejich potenciálem. Nejsou však určené, aby je počítaly všechny děti.