„Pokrok může jít vpřed jen když budeme kriticky hodnotit i to nejlepší, co nám zanechali naši předci. Když tak nečiníme, odmítáme brát na sebe odpovědnost za budoucnost.“ říká matematik Milan Hejný. V našem rozhovoru jsme si povídali o tom, proč se lidé obávají odpovědnosti i svobody a co přináší
...
Společnost není organizována tak, aby podporovala budoucnost. Jsme egoističtí a to má značný vliv na školství. Protože dobrý učitel nemá ve společnosti takovou pozici jako dobrý sportovec. Protože ti, co tleskají sportovci, tleskají dnešku. On dnes dal vítězný gól, a zasluhuje slávu a uznání. To, že učitelka mravenčí prací z dítěte, které má třeba aspergerův syndrom, vychovala dobrého občana, za to se netleská.
...
Celý článek v Perpetuu č. 11.
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.