...
Vaše dítě doma sedí nad domácím úkolem z matematiky. Nedokáže ho vyřešit a vy také ne. Prožíváte pocit beznaděje. Stejný jsem prožila i já a můj manžel, když jsme svému dítěti nedokázali pomoci při hře na housle. Paní učitelka ze ZUŠ nám opakovaně říkala: „Nechte to na mě, já si s ní poradím. Hlavně se nám do toho nepleťte.“ Jenže ona s naším dítětem denně nehraje a neprožívá to, co my.
Nenechte se odradit učitelem svého dítěte, stejně jako jsme se nedali odradit my. Chodili jsme s dítětem na hodiny houslí a nechali si od paní učitelky vše vysvětlit. Manžel, neb je hudebně zdatnější, se naučil i nějaké typy prstokladů. Ve spolupráci s paní učitelkou jsme doma našli systém, jak cvičit na housle.
Obdobný systém se pokuste najít i vy doma. Jen je důležité nepřipravit dítě o radost z malých úspěchů, případně i „velkých“ objevů.
...
Mgr. Petra Prokopová Machalová, Fakultní základní školy Táborská v Praze 4, lektorka Hejného metody
Celý článek v příloze (PDF).
Vyšlo v Školní poradenství v praxi č. 2/2017, Wolters Kluwer
19. 4. 2017
Doporučujeme: Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia." Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou. Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.