V časopise pro zaměstnance Slovak Telekom, a.s. vyšel rozhovor s prof. Hejným. Jeho část si můžete přečíst níže nebo celý rozhovor pak v příloze PDF.
Z rozhovoru:
Redaktor: Ve vaší práci je velmi důležitá reflexe učitele. Proč je podle vás klíčová?
Prof. Hejný: Měl jsem těžkosti s tlustým střevem. Lékař mi předepsal léky, které zabrali jen částečně. Poradil mi ale, abych si o tom, co jím, vedl záznamy. Po měsíci jsem pomocí záznamů zjistil, že problém ve střevech mi dělají hrozny, káva a brynza. Naopak dobré jsou kroupy a vařená zelenina. Změnil jsem stravování a střevo se zahojilo. Podobně je to i s jinými činnostmi.
Redaktor: Jak se to dá aplikovat v praxi?
Prof. Hejný: Učitel, který si vede deník a eviduje v něm zajímavé věci, které se v jeho hodině odehrály, může se s odstupem času k zážitkům vracet. Může je porovnávat, zkoumat, proč se mu v tomto roce hodina, v které probíral trojčlenku nevydařila tak, jako loni a taktto pomocí záznamů zkušenosti zlepšovat vlastní práci. Odměnou mu bude nejen pocit zlepšování se, které je ochranou před syndromem vyhoření, ale i rostoucí radost z práce svých žáků. Stejně to může fungovat ve firmě u manažerů.
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.