...
Řada škol se tak už několik let snaží matematiku přibližovat dětem jako něco, co je zcela běžnou a potřebnou součástí jejich života. Jde o metodu profesora Milana Hejného, jejíž podstatou je proměna učitele z předkladatele definic, pouček a vzorců na moderátora tvůrčí žákovské práce.
V minulých letech proběhly desítky seminářů, kde se kantoři s Hejného metodou seznamují. „Pochopila jsem, že při výuce matematiky musím změnit nejenom učebnice, ale i způsob výuky a přístup k dětem. Velmi se mi líbí postup, při němž nevysvětluje vše sám učitel, nýbrž žák musí přemýšlet nad tím, jak má vyřešit zadaný úkol," popisuje svou zkušenost Hana Ptáčková ze ZŠ Nový Malín u Šumperku.
Celý článek na webu deník.cz.
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.