...
Paní učitelka přečte slovní úlohu. Děti si ji samy podle své potřeby zaznamenávají na stírací tabulky. Dostanou čas na vypracování. Kdo dojde k jakémukoli výsledku, napíše ho na tabuli. Nikoho nepřekvapí, že tu budou čtyři různá čísla. Každé dítě si své řešení samo obhájí. Učitelka mlčí. Dítě mluví ke svým spolužákům a ti s ním diskutují. Chyba je potřebná, díky za ni. Diskusí se objeví a dítě si samo opraví svoje řešení. Není to na známky. Úkolem je úlohu vyřešit. Nikdo není král. A nikdo nezůstane stát jako poslední. Cítíte ten rozdíl?
Co (kdo) je nejdůležitější na Hejného metodě?
Učitel. Ale ne ve smyslu, že bude stát u tabule a vykládat látku. Síla a důležitost učitele spočívá právě v tom, že se upozadí. Nebude ten nejdůležitější člověk ve třídě. Nebude to ten, kdo všechno zná a všechno ví. Naopak. Čím méně bude zasahovat do dětských diskusí, tím lépe. Samozřejmě musí vše ukočírovat tak, aby byla diskuse smysluplná a nerozjela se nežádoucím směrem. Ale nenápadně. Zezadu... Dovedete si představit, jak to pro klasického učitele musí být náročné? Hejného metoda je pro všechny děti. Ale není pro všechny učitele.
Zdroj: https://www.flowee.cz/esprit/vzdelavani/1385-hejneho-matematika-opravdu-to-funguje
...
Celý článek na flowee.cz
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.