Zasloužená radost z poznávání

Lidovky, Český rozhlas, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz: Výuka na 2. stupni škol je horší než na 1. stupni, zjistila inspekce

Lidové noviny: Česká školní inspekce: Kvalita výuky na druhém stupni škol je horší než na prvním

Testování České školní inspekce (ČŠI) mezi páťáky a deváťáky v minulém školním roce potvrdilo, že je rozdíl v kvalitě vzdělávání dětí na prvním a druhém stupni základních škol. Mladší děti měly v testech lepší výsledky než ty starší. Jako již v minulosti dopadli žáci nejhůře v matematice, kterou mají děti zároveň nejméně rády.

......... 

V lepších výsledcích na prvním stupni se podle Zatloukala odráží mimo jiné lepší přístup učitelů k výuce, jejich kvalitnější pedagogická příprava a moderních vyučovací metody, o kterých se začalo více diskutovat například v souvislosti se zaváděním matematiky podle profesora Milana Hejného. Ten je autorem alternativní metody výuky matematiky, jež spočívá v objevování postupů a tvůrčího hledání řešení samotnými dětmi.

Hejného matematika ale sama o sobě není podle Zatloukala klíčem k úspěchu. Děti, které se podle ní ve škole učily, měly v testech ČŠI srovnatelné výsledky s vrstevníky, kteří měli klasickou výuku matematiky. O tři procenta lepší byli ovšem žáci, jejichž učitelé kladli důraz na vybudování lepšího vztahu dětí k matematice. Hůře dopadli ve třídách, kde učitelé prohlásili, že cílem výuky je probrat všechno učivo podle rámcových vzdělávacích programů.

.....................

Kantor, který označí za hlavní cíl výuky utváření pozitivního vztahu k matematice, má úspěšnější žáky než ten, pro kterého je hlavní probrat vše, co je ve vzdělávacích programech. „Hejného metoda může sehrát pozitivní roli katalyzátoru u úvah, proč tu matematiku učí, i když se k té metodě nepřikloní,“ říká Petr Suchomel, který je vedoucím hodnocení škol. A jelikož učitelé na prvním stupni zpravidla neučí pouze matematiku, jejich přístup k výuce se tak promítá i do jejich ostatních předmětů.

Celý článek na www.lidovky.cz

Podobné zprávy vyšly:

Aktualne.cz: Páťáci ve velkém testu předčili deváťáky. Školství má problém na druhém stupni, zjistila inspekce

Hospodářské noviny: Páťáci ve velkém testu předčili deváťáky. Školství má problém na druhém stupni, zjistila inspekce

iRozhlas.cz: Školáci jsou lepší v angličtině, matematika ale stále dělá problémy. Inspekce testovala páťáky a deváťáky

Česká televize: Angličtinu zvládají líp než češtinu, ukázal velký test mezi páťáky a deváťáky

Týden.cz: Výuka na druhém stupni? Mladší děti jsou na tom líp

České noviny: Výuka na 2. stupni škol je horší než na 1. stupni, zjistila ČŠI

Česká školní inspekce: Výběrové zjišťování výsledků žáků 5. a 9. tříd ZŠ - závěrečná zpráva

Publikováno

30. 11. 2017

Kategorie

Doporučte tuto stránku svým známým:

Podporují nás

Nadace České spořitelny
© 2024 H-mat, o.p.s.
Pro lektory Prohlášení o používání cookies

Novinka!

Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.

Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.

Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.

Zavřít