Hravý způsob výuky matematiky si vybralo 800 základních škol. Tato metoda má ale hodně kritiků. Loni si vybralo státní maturitu z matematiky 16 tisíc žáků. Zkoušku nezvládlo 22 procent z nich. Už jen tento fakt by neměl lidi odpovědné za vzdělávací systém v České republice nechat klidnými.
Velkou popularitu si tak získávají metody, které mají náročný předmět dětem přiblížit názornou a hravou metodou. Jejím zakladatelem je profesor Milan Hejný a nyní už ji využívá téměř 800 základních škol.
Učitelka zbraslavské ZŠ Vladislava Vančury Táňa Mutinová se s Hejného pojetím matematiky poprvé setkala na Pedagogické fakultě UK v Praze, kde si doplňovala vzdělání. „Společně se třemi kolegyněmi jsme absolvovaly několik seminářů a novou metodou začaly učit. Nemohu říct, že mi to hned šlo jako po másle, ale pozitivní reakce dětí na změnu potvrzovaly správnost mé volby,“ sdělila své dojmy.
.....
„Pokud se Hejného metoda nasazuje už takřka plošně, měli bychom vědět, jaký dopad má na matematické znalosti žáků. Taková data stát nemá. Budou-li vzdělávací výsledky žáků připravovaných podle Hejného horší, mělo by ministerstvo školství konat,“ sdělil Klaus Deníku.
.....
„Vítám snahy o zatraktivnění výuky. Pokud by ta klasická byla tak skvělá, asi bychom už třicet let neřešili, proč je matematika čím dál méně oblíbená,“ uvedl poslanec Jiří Mihola.
Celý článek na www.denik.cz
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.