S matematikou máme problém. Už delší dobu upozorňují odborníci na klesající úroveň žáků napříč školami - od základních až po vysoké. Najít důvod se rozhodl sněmovní školský výbor, když si na své jednání pozval zástupce Jednoty českých matematiků a fyziků (JČMF). Zdá se, že oni už důvod našli. Republikou se šíří výuka Hejného metodou.
...
Pravda je, že dobrý kantor vztah k předmětu ovlivní - ať učí tou, nebo onou metodou. Z řešení rovnic dokáže udělat soutěž, z hledání způsobu sestrojení trojúhelníku detektivku. I tradiční metodou.
Nejsem matematik, ale viděla jsem žáky třetí třídy základní školy řešit rovnice o několika neznámých, i když místo čísel figurovala zvířátka. Děti se dohadovaly, argumentovaly, radily si, ale taky počítaly. (Kolegyně mi líčila, jak ji čtvrťáci překvapili zajímavým způsobem řešení, které by ji vůbec nenapadlo. Bylo správné - pravil další ředitel.)
Kdyby jim tohle zůstalo plus dobrý vztah k matematice, je na co navazovat, i kdyby na druhém stupni přešli k tradiční metodě.
Celý článek naleznte v Učitelských novinách ze dne 9.4.2018 na straně 21.
Doporučujeme: Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia." Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou. Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.