„Škola si myslí, že vím jen to, co jsem se naučil. Omyl. Umím to, co jsem zažil.“ profesor Milan Hejný
Tento citát jsem poprvé slyšela a setkala jsem se s ním na vysoké škole, kde jsem si Hejného metodu vyloženě zamilovala. Tyto tři věty mě ale donutily podívat se nejenom jinýma očima na matematiku, ale na celé naše školství.
Ještě více mi oči otevřela moje třída, kterou jsem dostala po mateřské. Třída je to sice málopočetná, o 20 žácích, ale zato dosti rozmanitá po stránce sociální, emoční a svou obecnou inteligencí. Možná i to byl další impulz pro, jak by řekly mé starší kolegyně, jinou výuku. A tak jsem tedy s dětmi začala zažívat a prožívat výuku a více se zaměřovat na propojování formálního a neformálního vzdělávání.
Jako akční druháci máme na svém zážitkovém kontě již několik povedených akcí. Za nejúspěšnější považuji Den boje za svobodu a demokracii, kde jsme poprvé zkusili použít metodu RWCT Pětilístek, Apple day, který jsme si užili společně s rodiči, a dva dlouhodobější projekty – 72 hodin a Den laskavosti.
ZŠ a MŠ Všetaty
Mělnický deník.cz, 13.12.2023
Novinka!
Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.
Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.
Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.