Zasloužená radost z poznávání

Impuls: Milan Hejný: Ve světě se prosadíme intelektem!

Moderátor (Václav Moravec):
Já začnu otázkou, která zní téměř jako matematická úloha: Na úspěšnosti dobrého vztahu dětí k matematice má bezesporu podíl několik faktorů. Vypsal jsem si metodu výuky, schopnost učitele ji zvládnout, intelekt a schopnosti žáka. Existuje v praxi, řekněme, ověřený podíl jednotlivých faktorů, respektive jejich vliv v úspěšnosti té výuky?

Host (Milan Hejný):
No to já myslím, že se ani nedá takhle měřit. Souhra těch faktorů, ta je tady rozhodující, ta hraje roli. Samozřejmě klíčovou postavou je učitel, nikoliv učebnice. Učitel. Nikoliv to, co my teoreticky vymyslíme, ale jak to on umí realizovat. A když mluvím o učiteli, není to jenom technika, není to jenom to techné vyučování. Je to jeho vnitřní přesvědčení.

Celý rozhovor si můžete poslechnout v archivu Rádia Impuls.

Publikováno

5. 12. 2012

Kategorie

Doporučte tuto stránku svým známým:

Podporují nás

Nadace České spořitelny
© 2024 H-mat, o.p.s.
Pro lektory Prohlášení o používání cookies

Novinka!

Dvoudílná série "Gradované úlohy nejen k přípravě na přijímací zkoušky na 8letá gymnázia" je zaměřena na vybraná témata a typové úlohy, které se často objevují v přijímacích zkouškách z matematiky na 8letá gymnázia.

Publikace jsou vhodné i jako doplněk běžné výuky, když dítě není učené Hejného metodou.

Tištěné verze koupíte na www.h-ucebnice.cz. Elektronickou verzi přes www.h-edu.cz.

Zavřít