Z odborných textů prof. Hejného a jeho spolupracovníků je zřetelné, že metoda VOBS není nějaký „rychlokvašený“ pokus o alternativu za každou cenu, ale propracovaná a promyšlená metoda, která vzešla z dlouholeté práce v terénu, na školách a s žáky. Celý ohlas
S Hejného metodou výuky matematiky jsem se seznámil poté, co začala být zaváděna ve škole v naší obci. Prostudoval jsem učebnice a také některé texty prof. Hejného. Okamžitě mě nadchl systém učebnic, způsob, jak nenásilnou formou vedou žáky k pochopení a osvojení i relativně komplikovaných konceptů. Zaujaly mě ovšem také teoretické základy celé metody. Z odborných textů prof. Hejného a jeho spolupracovníků je zřetelné, že metoda VOBS není nějaký „rychlokvašený“ pokus o alternativu za každou cenu, ale propracovaná a promyšlená metoda, která vzešla z dlouholeté práce v terénu, na školách a s žáky.
Hejného metodou se nyní vzdělávají dvě mé dcery a moje žena podle ní vyučuje. Vidím tak doslova v přímém přenosu, jak děti matematika baví, jak přirozeně ji přijímají a jak si postupně budují nejen schopnost používat naučené postupy, ale především chápat logiku, která za nimi je.